Wednesday, 1 May 2024

Simptomi okvare avtomatskega menjalnika

Simptomi okvare avtomatskega menjalnika so različni in pomenijo različne okvare. Sicer so si avtomatski menjalniki med seboj precej podobni, tako da simptome lahko prenesete na vse enako. Je pa dobro, da so simptomi okvare avtomatskega menjalnika znani vsakemu vozniku in voznici, ker gre lahko za resno okvaro, ki lahko precej poškoduje avtomobil, avtomatski menjalnik pa boste morali zamenjati, kar ni majhen strošek. V članku smo opisali 5 glavnih simptomov, ki vam bodo lahko pomagali rešiti menjalnik, še preden se mu kaj hudega zgodi.

Simptomi okvare avtomatskega menjalnika: škrtanje

Največkrat so simptomi okvare avtomatskega menjalnika v obliki škrtanja oziroma nenavadnega zvoka menjalnika pri menjavi prestav, kot bi nekaj hreščalo in se drgnilo. Pri tem simptomu gre največkrat za pomanjkanje ali puščanje olja v menjalniku.

Če vaše vozilo omogoča preveritev nivoja olja v menjalniku, boste takoj vedeli, kaj je narobe. Zapeljati se morate čim prej do serviserja, da bo olje v menjalniku dolil. Pri tem bo gotovo pregledal menjalnik, zakaj je pomanjkanje olja v menjalniku sploh nastalo, saj če ste avto redno servisirali, je to nenavadno. Če ga niste peljali na redni servis, potem bo olje serviser takoj zamenjal. Olje v menjalniku je namreč potrebno menjati na določeno število prevoženih kilometrov ali enkrat letno, če se ne vozite veliko.

Z menjavo olja v menjalniku bo očistil in odstranil tudi opilke, ki se naberejo med delovanjem menjalnika v enem letu oziroma prej, če se veliko vozite. Opilki lahko povzročijo škrtanje in to, da je menjalnik preveč trd ter se lahko tudi zatika.

Če pa menjalnik pušča olje, boste pod vozilom opazili temno rjave mastne madeže olja. Takoj morate do serviserja.

Simptomi okvare avtomatskega menjalnika: ročica se težko premakne

Če imate menjalnik malo starejše izvedbe oziroma tak, da ga lahko prestavite tudi na ročno menjavo prestav, se dogaja, da se prestavna ročica ne premakne v pravo prestavo ali gre na tisto mesto le s težavo. Pri tej nevšečnosti so simptomi okvare avtomatskega menjalnika lahko tudi cukanje avta.

Pri tej okvari gre za težavo mehanske povezave med ročico in menjalnikom. Okvara se hitro odpravi, saj je dovolj, da se zamenja vzvod med ročico in menjalnikom, kar je cenovno nizek strošek.

avtomatskimi-menjalniki

Simptomi okvare avtomatskega menjalnika: blokada

Če vam avto zablokira in se ne premakne, je zelo verjetno kriv avtomatski menjalnik, kjer se je okvarila krmilna enota. V nekaterih primerih menjalnik samo prestavi v napačno prestavo, v nekaterih pa povsem zablokira.

Gre za resno okvaro, ki se je ne da drugače odpraviti, kot da se krmilno enoto zamenja. Dostikrat je potrebno menjati tudi ostale dele menjalnika povezane s krmilno enoto.

Simptomi okvare avtomatskega menjalnika: sunki in udarci, vibriranje, avto se ne zažene

Gre za pogosto okvaro avtomatskega menjalnika, ki se zgodi zaradi tega, ker se avto ne ogreje, še posebej pozimi. To se dogaja, ker nekateri vozniki zaženejo avto in takoj stopijo na plin ter še hladnega peljejo. Najhuje je, če je blizu avtocesta in avto takoj poženejo z veliko hitrostjo. Takrat avtomatski menjalnik zelo trpi, poškoduje pa se hidravlična enota. Pri sodobnih sistemih, vgrajenih v avtomobil, vas bo računalnik o tej težavi obvestil.

Da bi podaljšali življenjsko dobo avtomatskemu menjalniku, se priporoča, da avto, še posebej v mrzlih in vlažnih dneh, nekaj časa pustite, da teče vsaj 1 minuto, da se tekočine v njem ogrejejo. Podobno je, kot če bi vi ustali s postelje in takoj šprintali na 300 metrov. Če je zima mrzla pod 1 °C, potem avto pustite v praznem teku po zagonu vsaj 5 minut, to velja še posebej za tiste, ki imate blizu avtocesto. Prvi kilometer ali dva peljite do 60 km/h nato pa lahko avto poženete po predpisih.

Simptomi okvare avtomatskega menjalnika: neobičajno ropotanje, vibriranje, trkanje

Pri teh simptomih gre največkrat za okvaro hidravličnega transformatorja. Tudi dinamika vožnje se bo poslabšala, kar je še dodaten znak, da morate takoj zaviti k mehaniku, saj okvara ni nedolžna. Ta okvara nastane zaradi majhnih kovinskih opilkov v oljni tekočini menjalnika, ki jih je opaziti pri menjavi tekočine v menjalniku. Če boste reagirali dovolj zgodaj, bo škoda manjša. Se pa ta okvara največkrat prepreči z rednim servisom na določeno število prevoženih kilometrov.